Regulamin sklepu internetowego

§ 1. WSTĘP

Usługodawcą usług dostępnych na stronie www.architekcihr.pl są Architekci HR Sp. z siedzibą w Warszawie (02 – 521), przy ul. Rakowieckiej 41/28, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS: 0001121005, NIP: 5214082073, zwaną dalej „Usługodawcą”.

Świadczenie Usług w Sklepie Internetowym odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie (dalej „Regulamin”).

Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z Usługi w Sklepie Internetowym. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest założenie konta, zapoznanie się z treścią Regulaminu, akceptacja jego postanowień w trakcie składania Zamówienia.

Kontakt z Usługodawcą można uzyskać:

§ 2. DEFINICJE

Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Usługodawca – Architekci HR Sp. z o.o. świadcząca usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Klient – osoba fizyczna lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.

Konsument – zamawiający będący osobą fizyczną składający zamówienie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

Umowa na usługę – umowa sprzedaży Usług w rozumieniu ustawy Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.

Usługa – oferowane i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego produkty.

Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.

Użytkownik – każda osoba fizyczna, korzystająca z Serwisu internetowego.

Konto – oznaczony indywidualnym loginem i hasłem zbiór danych w systemie teleinformatycznym Sklepu internetowego, w którym gromadzone są dane dotyczące zarejestrowanego Użytkownika oraz zakupionych usług.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Usług, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.

Plik – treści cyfrowe, nagrania wystąpień oferowane przez Architektów HR Sp. z o.o. za pośrednictwem Sklepu, w ramach świadczenia usług.

Spotkania Architektów HR – usługa edukacyjna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym odpłatnie.

Uczestnik – osoba fizyczna, która dokonała rejestracji na szkolenie, spotkanie za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Operator Płatności – podmiot wskazany w Sklepie Internetowym, jako obsługujący płatności dokonywane przez Klienta,

Urządzenie – komputer lub inne urządzenie, w tym mobilne, zdolne do połączenia z Internetem, posiadające przeglądarkę, posiadające wbudowaną lub przyłączaną kamerę, głośnik i mikrofon.

§ 3. ZASADY OGÓLNE

  1. Sklep internetowy www.architekcihr.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
  2. W ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego Usługodawca umożliwia zakup Produktów fizycznych oraz Produktów Cyfrowych
  3. W celu złożenia zamówienia konieczne jest założenie konta.
  4. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez dodanie zamawianych produktów do koszyka, uzupełnienie danych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz opłacenie zamówienia na stronie Operatora Płatności.
  5. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem Umowy na Odległość.
  6. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkowników treści bezprawnych w serwisie internetowym.

§ 4. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA / KLIENTA

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu internetowego i jego funkcjonalności zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.
  2. Rejestracja w Sklepie Internetowym i utworzenie konta jest konieczne do celów autoryzacji i dostępu do Produktów Cyfrowych.
  3. Akceptacja Regulaminu Sklepu Internetowego w celu realizacji Usług jest obowiązkowa i wiąże obie strony Umowy.
  4. Użytkownik otrzyma na wskazany przez siebie przy rejestracji adres e-mail wiadomość potwierdzającą przeprowadzenie procesu rejestracji w Sklepie Internetowym.
  5. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść, zgodność oraz prawdziwość danych podawanych przy korzystaniu z Serwisu internetowego.
  6. W przypadku zmiany swoich danych podanych na potrzeby Serwisu internetowego, Użytkownik jest odpowiedzialny za ich poprawienie lub uzupełnienie.
  7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zobowiązuje się do stosowania zakazu usiłowania prób dostępu do zasobów, do których Usługodawca nie nadał Użytkownikowi uprawnień.
  8. Użytkownik nie posiada praw do kopiowania w całości lub części udostępnianych w ramach świadczonej Usługi materiałów video, jak i ich prezentowania lub rozpowszechniania.
  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia Konta oraz cofnięcia przyznanego dostępu do zasobów Serwisu internetowego w sytuacji, gdy Użytkownik lub Klient podejmuje umyślne działania, zagrażające sprawnemu funkcjonowaniu Serwisu internetowego, w tym w szczególności usiłuje przerabiać lub usuwać zasoby Serwisu internetowego bez zgody Usługodawcy oraz zachowuje się w stosunku do Usługodawcy oraz innych Użytkowników w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.
  10. W przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 8 Regulaminu opłata za Zamówienie nie podlega zwrotowi w całości lub części.
  11. Usługodawca, z zachowaniem praw nabytych Klienta, zastrzega sobie prawo do zmiany cen Usług znajdujących się w Sklepie Internetowym, przeprowadzania czasowych akcji promocyjnych i rabatowych, w tym wprowadzania do nich zmian. O ile nie wskazano inaczej w treści danej oferty/promocji poszczególne promocje i rabaty nie sumują się. Zmiany nie wpływają na uprzednio zakupiony przez Klienta dostęp do Usługi.
  12. Usługodawca zastrzega sobie prawo modyfikowania Produktów i zasad korzystania z nich w Serwisie z zastrzeżeniem, że Produkty zakupione funkcjonować będą według zasad i w terminach obowiązujących w momencie złożenia zamówienia dostępu do Usługi płatnej.
  13. Z uwagi na fakt, że Sklep sprzedaje treści cyfrowe, nie ma podstawy prawnej do odstąpienia od zawartej Umowy. Dyrektywa OMNIBUS (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z dnia 27 listopada 2019 roku zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta. Nowe zapisy wprowadzone przedmiotowym aktem prawnym znajdują zastosowanie w Polsce od 1 stycznia 2023 roku.), uregulowała możliwości rezygnowania z zakupionych w Internecie materiałów cyfrowych. Spotkania, w trakcie których odtwarzane są nagrania wideo w ramach Architektów HR to treść cyfrowa. W związku z tym nie można ich zwrócić.
  14. Dokonując zakupu Klient oświadcza, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy po uzyskaniu dostępu do zakupionego spotkania i jest tego faktu świadomy. Akceptując ten fakt, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia (uzyskanie dostępu do spotkania). Akceptacja oznacza też zgodę na rozpoczęcie świadczenia, tj. zgodę na przyznanie dostępu do zamówionego spotkania. Realizacja przyznania dostępu do spotkania, podczas którego będą odtwarzane nagrania, to równocześnie potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, które zawiera zgodę kupującego na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.

§ 5. UWARUNKOWANIA TECHNICZNE

  1. Dostęp i korzystanie z Usługi możliwe jest dla Użytkowników komputerów korzystających z systemu operacyjnego Windows w wersji 8 lub wyższej, MacOSX 10.10 lub wyższej, Linux za pośrednictwem aktualnej wersji przeglądarek internetowych takich jak: aktualna wersja Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge. Przeglądarki powinny mieć włączoną obsługę plików „cookies” i JavaScript.
  2. Dostęp i korzystanie z usługi w przypadku pozostałych urządzeń możliwy jest przy spełnieniu następujących warunków technicznych:
    1. dla Użytkowników urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android, wersja 7 lub wyższa wspierająca technologię zabezpieczeń treści Widevine Modular (DRM).
    2. dla Użytkowników urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, najnowsza opublikowana przez producenta systemu dostępna wersja lub którakolwiek z dwóch poprzedzających ją wersji oprogramowania, wspierająca system zabezpieczeń treści Fair Play.
  3. W przypadku niespełniania przez Użytkownika minimalnych zaleceń technicznych wymienionych w pkt. 1-2 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego.
  4. Obowiązkiem Klienta przed skorzystaniem z Usługi jest sprawdzenie czy urządzenie, na którym chce korzystać z Usługi spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie.
  5. Ze względu na niezależne od Usługodawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego Użytkownika, Klient jest świadomy ryzyk z tym związanych, w szczególności braku gwarancji nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do Sklepu Internetowego i założonego konta.
  6. W celu uniknięcia zagrożeń, o których mowa wyżej, Użytkownik powinien:
    1. na używanym przez siebie komputerze korzystać z oprogramowania antywirusowego oraz aplikacji typu firewall;na bieżąco aktualizować używane przez siebie oprogramowanie – sugeruje się włączenie opcji aktualizacji automatycznych;
    2. unikać nie budzących zaufania witryn internetowych, jak i nie odbierać poczty internetowej od nieznanych nadawców.
  7. Szczegóły na temat stosowania cookies dostępne są w Polityce Prywatności pod adresem https://www.architekcihr.pl/polityka-prywatnosci/.
  8. Usługodawca ma prawo do zablokowania dostępu do Usługi Użytkownikowi, który:
    1. wykorzystuje Usługę do celów niezgodnych z jej przeznaczeniem lub na szkodę Usługodawcy;
    2. korzysta z Usługi w sposób naruszający obowiązujące przepisy lub postanowienia niniejszego Regulaminu;
    3. udostępnia dane do logowania do usług świadczonych przez Usługodawcę osobom nieuprawnionym;
    4. dostarcza do systemów teleinformatycznych Usługodawcy treści, które naruszają dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, bądź ich wprowadzanie lub rozpowszechnianie poprzez systemy teleinformatyczne Usługodawcy stanowi naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane korzystaniem z Usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami, bądź w inny niezgodny z niniejszym Regulaminem.

§ 6. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich.
  2. Złożenie zamówienia jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia.
  3. Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT, która zostanie przesłana drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak:, faktura proforma, faktura VAT, faktura VAT korygujące. Niniejsza zgoda uprawnia Usługodawcę również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
  4. W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
  5. Realizacja zamówień treści cyfrowych nastąpi:
    • a)natychmiast po zaksięgowaniu przez Sklep wpłaty – w przypadku płatności za pośrednictwem Operatora płatności
    • b) w ciągu 2 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu – w przypadku płatności przelewem tradycyjnym.
  6. na podany w formularzu zamówienia adres e-mail zostanie przesłany linkz dostępem do zakupionego wideo
  7. Realizacja zamówień spotkań następuje po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego oraz otrzymaniu płatności za udział. Po zaksięgowaniu przez Sklep wpłaty, na podany w formularzu zamówienia adres e-mail zostanie przesłany link do spotkania online lub potwierdzenie możliwości udziału w spotkaniu stacjonarnym. W przypadku nieobecności Uczestnika kwota wpłaty nie podlega zwrotowi. Spotkania są nagrywane. Uczestnicząc w Spotkaniu, Uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 90 poz. 631 z póz. zm).
  8. Użytkownik, który nabył produkty lub pliki w Sklepie, może użytkować je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994r. Nr 24 poz. 83 z poźn. zm.). Niedozwolone jest powielanie produktu, rozpowszechnianie, dystrybuowanie, kopiowanie, wypożyczanie, udostępnianie lub odtwarzanie publiczne (w tym udostępnianie w Internecie) i wykorzystywanie w sposób niedozwolony prawem jego treści w całości lub w części albo jakiekolwiek modyfikowanie produktu (np. poprzez zmianę formatu pliku lub usuwanie zabezpieczeń czy oznaczeń), bez względu na cel i formę tych działań, o ile co innego nie zostanie uzgodnione w formie pisemnej ze Sklepem.
  9. Wszelkie Produkty i Pliki dostępne w Sklepie – odpłatnie lub nieodpłatnie – podlegają ochronie przewidzianej w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

§ 7. REKLAMACJE I SPOSÓB ROZSTRZYGANIA

  1. Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Usługi.
  2. Reklamacje dotyczące transakcji płatniczych oraz realizacji Usługi należy zgłaszać na adres: reklamacje@architekcihr.pl.
  3. Reklamacje Użytkowników rozpatrywane będą przez Usługodawcę na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Usługodawcę zgłoszenia reklamacji.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu podanego w pkt. 3. o nie więcej niż 10 dni w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji wymaga nietypowych, szczególnych działań i ustaleń lub napotka przeszkody niezależne i niezawinione od Usługodawcy (awarie sprzętu, sieci internetowej itp.).
  5. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na kontakt podany przez Użytkownika podczas składania reklamacji.

§ 8. ZWROTY

  1. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje Klientowi w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia, z wyłączeniem pkt.2 
  2. Zgodnie z art. 38 pkt 13) Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli realizacja Usługi rozpoczęła się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.  
  3. Aby odstąpić od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednostronnego oświadczenia. Informacja powinna zostać sporządzona pisemnie i wysłana pocztą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@architekcihr.pl 
  4. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

§ 9. DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Sklepu Architekci HR są Architekci HR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-521), adres: ul. Rakowiecka 41/28.
  2. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia Usług. Osobie podającej dane przysługuje prawo dostępu do danych, sprostowania danych, ograniczenia przetwarzania, usunięcia danych, wyrażenie sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych.
  3. Zgodę wyrażoną na rzecz Administratora można wycofać w każdym momencie, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed wycofaniem zgody.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora znajdują się w Polityce prywatności pod adresem: https://architekcihr.pl/polityka-prywatnosci/

§ 10. ZMIANY REGULAMINU

  1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na www.architekihr.pl.
  2. Regulamin może ulec zmianie w szczególności z ważnych powodów, takich jak zmiana przepisów prawa lub zmian technologicznych. Do umów zawartych przed zmianą regulaminu stosuje się regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
  3. Przed planowaną zmiany Regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę drogą elektroniczną na podany podczas rejestracji adres e-mail wiadomości o zmianie Regulaminu.
  4. Poinformowanie o zmianie Regulaminu, w sposób określony powyżej, nastąpi nie później niż na 14 (czternaście) dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i o ochronie danych osobowych.